ردیابی کاربران در قسمت های مختلف یک سایت همیشه باعث می شود تا مدیران به راحتی نواقص و عیب های طراحی و یا محتوای سایت را درک نمایند و بتوانند به راحتی آن را برطرف کنند . یکی از این ابزارهای که در رهگیری کاربران در سایت به مدیران و طراحان سایت کمک می نماید گوگل آنالیز می باشد برخی از توسعه دهندگان با استفاده از این ابزار در طراحی سایت و استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می توانند به راحتی مسیر طی شده توسط کاربران را مشاهده و از آن ها گزارش های مفیدتری برداشت نمایند . همچنین باید توجه داشت بهبود طراحی UX امروزه به همین گزارشاتی است که ابزارهای مفیدی مانند گوگل آنالیز آن را به وجود می آورند و به طراحان کمک می نماید رفتارهای مهم کاربران را شناسایی کرده و در طراحی خود اصلاحات مناسب را انجام دهند . یکی از مهم ترین مسیریابی های که باید در یک گزارش وجود داشته باشد خریدهای محصولات و یا سرویس های سایت می باشد چرا که این قسمت به کسب و کار یک سایت و یا شرکت رابطه مستقیم دارد و مدیر سایت باید به خوبی آن را آنالیز کرده و اشتباهات سایت را در هر بازه زمانی به درستی درک نماید . خوشبختانه گوگل آنالیز قسمتی با عنوان Enhanced Ecommerce Settings دارد که به کاربران کمک می کند با استفاده از این گزینه مسیرهای طی شده در تجارت الکترونیک یک سایت را رصد نمایند . همچنین توسعه دهندگان می توانند با استفاده از کدهای زیر در هنگام طراحی سایت و اضافه کردن آن به کدهای خود جزئیات بیشتری را از گوگل آنالیز دریافت نمایند .
- ۹۶/۱۰/۲۷